DSC 8323

Vores vogn er en LMC 500mdk, som vi er svært glade for! Vogne i den klasse - som er bygget til at holde - passer bedst til os.

Vognen er helt oppe i tangere vores indtil nu bedste vogn, Dethleffs Camper 540sk med 3 køjer, men jeg er sikker på at LMC'en overhaler den.

To vogne igen-igen

Vi købte vores LMC ved Holbæk Caravan Center, mens vi stadig havde vores Eifelland 465 TF, dels fordi vi savnede køjer og dels fordi vi, øøhhhh..... Vi trængte vel bare til at købe ny. Igen.

OK - indrømmet - vi var ikke helt tilfredse med Eifellanden. Det kan du læse mere om i artiklen om netop den, her på siden.

Holbæk (hbcc.dk), var ikke helt enige med os i hvor meget den var værd, så vi besluttede at købe LMC´en, uden at have solgt den anden først, så to vogne igen!

DSC 8326

Ludvig på sin plads ved huset. Umiskendelig LMC look

Faldt for kvaliteten

Det vigtigste for os når vi handler vogn, eller alt muligt andet, er kvaliteten i det vi køber. Og kvaliteten for os er holdbarhed og brugbarhed, frem for alder, trend og mainstream.

LMC'en hamoner fint med det, da den er bygget til at blive brugt! Dertil er den tysk, hvilket betyder at luger, låger og døre sidder lige (!) - også efter flere års brug. Der passer fint til os.

Med de vogne vi havde før LMC'en, fik vi ikke helt opfyldt savnet til vores Ditlev (Dethleffs), som du også kan læse om andet sted på siden.

DSC 8340

Alt virker. Bygget til at holde

Opdeling

Vognen er opdelt helt klassisk for en køjevogn, med køjerne bagi, fransk seng foran, siddegruppe i midten og overfor et lille køkken.

Den opdeling i en køjevogn, har vi fundet frem til som den mest passende til os, istedet for eks. opdeling med "børneværelse" og rundsiddegruppe, som skal reddes op.

Vi har dog også fundet ud af, at man ikke kan købe én vogn, der passer til en børnefamilie, da behovet ændres når ungerne vokser. Og det går hurtigt!

DSC 8330

Fransk seng

Skal kunne bruges

Netop brugbarheden i vognen er vigtigt for os, og vi bruger alle faciliteterne i vognen. Dermed tilhører vi også gruppen af campister, der både laver mad, bader og nå-ja, bruger potten i vognen.

Vognen har "kun" fem liter varmt vand, men det er faktisk nok til et godt bad, da vandet i beholderen er meget varmt og jo blandes med koldt vand.

Damp fra badet stiger fint ud af den store luge lige over hovedet, så der er heller ikke grund til panik over fugt.

DSC 8336

Brusebund og bruser. Et krav i vogne til os.

Mover og udstyr

Da det jo er en LMC, har den dobbelt bund i alle magasiner, så varmen fordeles bedre og der ikke opstår kondens under dyner eller andet man gemmer i magasinerne.

Derudover har vognen Thruma blæsevarme, stor HEKI og to mindre over sengen og i badet. Frisk vand kommer fra en 40 liter indbygget tank, og i køkkenet er der tre gasblus og køleskab med indbygget fryser. Kort sagt så er der det man skal bruge, men heller ikke mere.

Der er eftermonteret mover og derfor også et batteri, som vejer en del. Vognen er derfor vejet op fra en totalvægt på 1350kg. til 1500kg. Da vi købte den, fik jeg den vejet til 1280kg, minus et telt på 26kg, som lå i den.

Data for vognen

  • 1100kg egenvægt (Målt 1280kg minus 26kg telt da vi købte den)
  • 1500kg toltalvægt
  • AL-KO stabilisator
  • AL-KO aksel
  • Truma blæsevarme
  • 5 liter varmt vand
  • 40 liter friskvand
  • 230cm bred
Bookmark and Share
cookieassistant.com